Allmänna försäljningsvillkor

Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller mellan AllOffice Nordic AB, 556185-9629, nedan benämnt som AllOffice och Kund. Om det föreligger ett separat avtal mellan AllOffice och Kund har det avtalets definitioner och villkor företräde framför Allmänna försäljningsvillkor i det fall det föreligger motstridigheter. För privatpersoner har Distanshandelslagen och Konsumentköplagen företräde före Allmänna försäljningsvillkor.


1.


Order

 

Beställning av produkter och tjänster kan göras:
  - på alloffice.se
  - hos kundsupport, 020 - 45 50 50, kundsupport@alloffice.se
  - kontakt via din säljkontakt
  - i butik. Telefonnummer och öppettider återfinns på alloffice.se
  - genom elektronisk orderintegration/EDI
  - genom skåpservice

Order som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att AllOffice lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla på alloffice.se måste du ha fyllt 18 år.


2.


Leverans

 

Vid order till ett sammanlagt värde överstigande 995 kr exklusive moms sker leverans fraktfritt till kunds adress i Sverige. Om värdet understiger 995 kr exklusive moms tillkommer frakt om 125 kr exklusive moms.

Vid order av beställningsvaror eller andra varor som inte ingår i ordinarie lagersortiment tillkommer faktisk fraktavgift.

Beställningsvara levereras alltid i hel förpackning, d v s minsta möjliga beställningsbara förpackning hos våra leverantörer.

Vid leverans på pall debiteras pallkostnaden med 50 kr per halvpall respektive 100 kr per helpall exklusive moms.

Beställning av lagerlagda produkter som sker vardag före kl. 13.00 levereras normalt inom 1-2 vardagar. För beställningsvaror utgår den faktiska leveranstiden.

Leveransplats. Leveransen sker till företagets lastbrygga/godsmottagning på markplan vardagar mellan 8:00-17:00.

Leveransförsök. I tjänsten ingår ett (1) leveransförsök till mottagaren mellan 08:00 - 17:00. Om mottagaren inte är anträffbar under leveransförsöket så aviseras denne via SMS/e-post och transportör/kundtjänst kontaktar kunden. Vid bokning av nytt leveransförsök kan mottagaren debiteras en avgift om 150 kr/sändning (vid kolli) exklusive moms, respektive 375 kr/pall exklusive moms beroende på andra avtalsvillkor. För outlöst gods samt vid leveranshinder äger AllOffice rätt att fakturera en administrationsavgift om 250 kr exklusive moms. Vid ändring av leveransadress på redan skickad order tillkommer en administrationsavgift om 250 kr/kolli eller pall exklusive moms.

Restorder. AllOffice reserverar sig mot slutförsäljning och förbehåller sig rätten att löpande göra produktändringar. Om värdet av en vara som tillfälligt är slut på lager överstiger 100 kr exklusive moms och beräknas inkomma till lager inom rimlig tid, restnoteras varan och levereras vid senare tillfälle utan extra kostnad till Kund. Restorder under 100 kr makuleras om ingen ersättningsvara finns. Om en restnoterad vara ej beräknas inkomma inom rimlig tid förbehåller sig AllOffice rätten att annullera orderraden oavsett varans värde eller leverera en likvärdig ersättningsvara. Om Kund inte är nöjd med ersättningsvaran har Kund full returrätt.

Transportskador (synliga/osynliga). Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till AllOffice kundsupport. Är det en synlig transportskada på en pall behöver vi bild på pallen i sin helhet innan den packas upp, bild på fraktetikett, bild på den skadade produkten i sin originalkartong och en närbild på skadan. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast två arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till AllOffice kundsupport. Efter denna tid utgår ingen ersättning. Vid alla former av transportskador behöver AllOffice kundsupport kollinummer och en tydlig bild för att kunna skicka ersättningsvara. För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.


3.


Betalningsvillkor och fakturaavgifter

 

AllOffice erbjuder Kund 20 dagars (netto) betalningstid från fakturadatum. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta motsvarande referensränta + 8% samt vid var tid lagreglerad ersättning för påminnelseavgift. Vid fakturering med pdf-faktura eller EDI-faktura utgår inga fakturaavgifter.

För elektroniska fakturor såsom Peppol, Svefaktura, Edifact eller pdf kontaktar ni vår kundsupport för att registrera uppgifter. https://www.alloffice.se/kundsupport/kontakta-oss

Vid pappersfaktura utgår en faktureringsavgift om 59 kr exklusive moms per faktura. Vid köp via Klarna gäller Klarnas villkor.


4.


Återtaganderättsförbehåll

 

Varan förblir säljarens egendom, till dess den blivit fullt betald, i den utsträckning som sådant förbehåll är giltigt enligt tillämplig lag.


5.


Priser

 

Angivna priser gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att från tid till annan ändra priser och kundrabatter. 

Premie-, rabatt- eller olika erbjudanden från olika kampanjer kan ej kombineras. AllOffice förbehåller sig rätten att justera Kunds beställning om villkoren för rabatt- eller premieerbjudanden ej har följts. Om en premie är slut, reserverar sig AllOffice rätten att skicka en ersättningspremie till liknande värde. AllOffice reserverar sig mot eventuella tryckfel, utgående artiklar samt slutförsäljning. Av trycktekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta färgnyanser på bl a textilier och möbler.

Extra avgifter kan tillkomma för vissa produkter. Dessa kan vara t ex en extra fraktkostnad, pant, punktskatt eller miljöavgift. Extra avgifter rabatteras ej, artiklar som offererats med ett nettopris inkluderat extra avgifter prisändras i de fall den extra avgiften justeras. Extra avgifter redovisas, vid webbhandel, i kassan kopplat till orderraden. Om betalningsmetoden är "Klarna" kommer de hos Klarna att redovisas som "Frakt". Vid eventuell rabatt på hel order tillämpas inte rabatten på de extra avgifterna.


6.


Tilläggstjänster

 

AllOffice tillhandahåller olika tilläggstjänster såsom skåpservice, leveransavisering, statistiktjänster, mm. Beskrivning av tilläggstjänster tillsammans med aktuell prislista finns på alloffice.se.


7.


Vidareförsäljning

 

Kunden har inte rätt att i sin affärsverksamhet ägna sig åt återförsäljning eller vidareförsäljning av produkter köpta/beställda från AllOffice förutom i de fall då detta skriftligen överenskommits.


8.


Retur och ångerrätt

 

Kund skall inom 8 dagar returnera produkter som Kund inte önskar behålla (ångerrätt). Endast varor ur ordinarie lagerlagt sortiment kan returneras, d v s gäller ej beställningsvaror, anskaffningsvaror samt varor som skickas direkt från vår leverantör. Vid retur skall retursedel utfärdad av AllOffice kundsupport medfölja produkten och denna skall återsändas i originalskick och i obruten förpackning. För att erhålla retursedel skall Kund kontakta AllOffice kundsupport. Returfrakt betalas av kunden. Vid retur i butik ska faktura eller kvitto uppvisas.

För privatpersoner gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med e-handelslagen, Lag (2005:59) samt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund står för returkostnaden. Instruktioner för retur fås av kundsupport. Vid fullständig retur återbetalas även eventuell fraktkostnad, vid delretur återbetalas ingen frakt.

På det belopp som ska återbetalas har AllOffice rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
  a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.
  b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
  c) en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
  d) ljud- eller bildupptagningar (exempelvis en CD-skiva) eller datorprogram med bruten försegling
  e) digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning eller direktuppspelning från webben).
  f) beställningsvaror, anskaffningsvaror samt varor som skickas direkt från vår leverantör.


9.


Reklamationer

 

Eventuella fel på produkter skall reklameras inom 7 dagar från leveransdag. Gällande transportskador, se ovan. Efter denna tid utgår ej ersättning.

För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.


10.


Personuppgifter

 

AllOffice är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till AllOffice. Uppgifterna hanteras enligt gällande rätt och i enlighet med vår, för var tid, gällande integritetspolicy. Policyn finner du på alloffice.se. I denna policy kan du ta del av en förteckning över ändamål med behandling av personuppgifter, rättslig grund samt lagringstid.

Som ny kund hos AllOffice måste du ange namn och epostadress samt godkänna dessa allmänna försäljningsvillkor och AllOffice integritetspolicy. Vid order måste även adress och telefonnummer anges.

I samband med din registrering, eller, i de fall du handlar som oregistrerad kund, slutför order, godkänner du att AllOffice lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering samt i marknadsföringssyfte.

Dina personuppgifter kan lämnas vidare till vår fakturapartner (Klarna) och till våra logistikpartners för att de ska kunna fullfölja sina åtaganden. I övrigt lämnas dina uppgifter inte ut till tredje part.

Du har alltid rätt att få ta del av den information som har registrerats. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller raderas. Du har alltid rätt att utan anledning begära att informationen raderas.

Du kan när du vill avsäga dig från nyhetsbrev och annan marknadsföring genom att kontakta kundsupport eller avregistrera dig via länk i våra nyhetsbrev.

Vi använder Cookies för funktionalitet på alloffice.se. Cookies är en liten textfil som webplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras. I vår integritetspolicy kan du ta del av hur vi använder cookies på vår webplats.


11.


Klarna

 

Vid betalningsmetod Klarna redovisas alla "Tillkommande/extra avgifter" som Frakt hos Klarna. Klarna skickar enbart en betalningsinstruktion. För specifikation av ordern hänvisas till AllOffice orderbekräftelse.


12.


Ändringar

 

AllOffice förbehåller sig rätten att från tid till annan att ändra innehållet i dessa Allmänna försäljningsvillkor. Angivna Allmänna försäljningsvillkor gäller således tills vidare. Vid var tid aktuella Allmänna försäljningsvillkor publiceras alltid på alloffice.se


13.


Tvist

 

Tvist mellan AllOffice och kunden skall i första hand lösas mellan parterna. I andra hand avgöras av svensk domstol med tillämpning av svensk rätt.

Kundinställningar

/

Följ oss

FacebookIconInstagramIconLinkedinIconYoutubeIcon

Nyhetsbrev

Få exklusiva erbjudanden och inspiration

Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner du våra integritetsvillkor.
Klarna
Klarna
MasterCard
LogoIso
Alla rättigheter förbehålls, AllOffice - 2024|Kundsupport 020 - 45 50 50