Corona
2020-09-01
Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på kundsupport@alloffice.se
Vänliga hälsningar,
AllOffice Nordic AB
Information om Corona - covid-19
Med anledning av den nuvarande covid-19 utvecklingen, och den oro som finns delar vi följande information- AllOffice arbetar dagligen för att säkerställa tillgänglighet av produkter och tjänster både på kort och lång sikt
- På grund av hög efterfrågan på handdesinfektion, ytdesinfektion, munskydd och engångshandskar kan dessa produkter ibland vara slut i lager. Vi fyller på vårt saldo löpande men kan ibland inte garantera när leverans sker på just dessa produkter
- AllOffice har arbetat fram en plan för att säkerställa leveranser vid eventuella oförutsedda händelser i nuvarande lager
- Säkra upp att ni kan ta emot order innan ni lägger er beställning
- Om er verksamhet stängs och ni inte kan ta emot er order – meddela vår kundservice omgående, det är inte säkert vi hinner pausa den, men vi ska göra vårt bästa
- Våra säljare utgår hemifrån. Man kan göra kundbesök om det är ok för kunden
- Skåpservice och övriga servicebesök och installationer av maskiner genomförs fortfarande där det är möjligt
- Alla planerade kundevent och mässor ställs in från den 12 mars
- För allas trygghet ska möten med fler än 10 personer inte genomföras
- Så många möten som möjligt internt utförs via digital media
- Har någon anställd varit kontakt med person som har konstaterats vara smittad av coronaviruset gäller följande:
- Den anställde ska vara hemma från arbetet i 2 veckor. Är den anställde symtomfri och inte själv insjuknat ska arbete ske hemifrån
- Anställda med befattning där det inte är möjligt att arbeta hemifrån, pga arbetsuppgifterna, ska stanna hemma från arbetet
- Vid sjukdom som innefattar de symtom som corona kan ge såsom: feber, halsont, svårighet att andas eller hosta, skall medarbetaren vara symtomfri i minst 48 timmar innan denne återgår till arbetsplatsen
- All personal som varit på resa skall sitta i hemkarantän
- Arbetsresor samt resor till och från arbete genomförs i första hand med bil
- AllOffice har noggranna rutiner i hela verksamheten kring hygien och städrutiner, där alla noggrant säkerställer god handhygien. Vi har dessutom utökat städrutiner i våra leveransbilar och på våra lager samt i våra butiker
- AllOffice ledning gör löpande en lägesanalys för att säkerställa hantering av rådande situation och all personal tar del av denna via uppdaterat intranät
- I alla butiker finns anvisningar om att hålla avstånd för allas säkerhet
Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på kundsupport@alloffice.se
Vänliga hälsningar,
AllOffice Nordic AB